"יום שחור" התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד חוק דרעי

איתי גדסי 1 Comment on "יום שחור" התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד חוק דרעי

התעוררו מתרדמת ארוכה: התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד השינויים בחוק יסוד הממשלה, שנועדו להכשיר את כהונתו של אריה דרעי

אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שלישי) עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ שוב, כנגד השינויים שהעבירה הקואליציה המסתמנת בחוק יסוד הממשלה, אשר נועדו להכשיר את כהונתו של ח"כ אריה דרעי לשר.

כזכור, במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון ערב הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית, כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו. עמית ציין בפסיקתו כי אם מרכיב הממשלה ירצה למנות את דרעי לשר, יהיה עליו לפנות לשופט עמית ולבקש את הסרת חזקת הקלון. ראש הממשלה המיועד נתניהו בחר שלא לפנות לשופט עמית ובמקום זאת העבירה הלילה הקואליציה המסתמנת בהליך בזק שינוי רטרואקטיבי בחוק יסוד: הממשלה, הקובע כי קלון יוטל רק כאשר נגזר עונש מאסר בפועל.

בעתירתה טוענת התנועה כי "התיקון הוא תיקון חוקתי שנתקבל תוך שימוש לרעה בסמכות המכוננת, הפוגע בשיטת המשטר הישראלית, באשר הוא נועד לפגוע בטוהר המידות ובסטנדרט הערכי שנקבע במסגרת הלכת "דרעי-פנחסי"; והכל על רקע שיקולים פרסונליים אסורים, צרכי שעה קואליציוניים, ובאמצעות הוראות הנעדרות כל תכלית ראויה עצמאית מהקשר פוליטי חולף – ולפיכך אין מקומו בין הנורמות החוקתיות במדינת ישראל".

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "זהו שפל המדרגה, טירוף, וטירלול מוסרי. יום שחור משחור בו הכנסת הכניסה לספר החוקים של מדינת ישראל תעודת כשרות לעבריין מועד. התעוררנו ליום אפל, בו חברי הקואליציה המסתמנת פעלו כגנבים בלילה ואצו רצו לשנות את חוקי היסוד באופן נמהר ורטרואקטיבי, ורק כדי לאפשר לעבריין דרעי להתמנות לשר. בג"ץ חייב להתערב ולמנוע את החרפה הזאת, ואף לבטל את הסדר הטיעון המקל שנעשה עם אריה דרעי".

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד הממשלה, של חברי הכנסת שמחה רוטמן, משה ארבל וניסים ואטורי ברוב של 63 חברי כנסת לעומת 55 שהתנגדו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רשעות מה שהם עשו אנו עושים